Monday, July 27, 2009

Dunia. Dengarkah kau?




Herrrmm..

keluh.
gusar.
xterkata.

hati membisikkan kata.
aku..
hanya manusia..seperti kata yg lain. ada apa yg berbeda? Hati.
Mereka hanya manusia..seperti yg lain..mulut mengata tanpa berfikir.
aku hanya manusia..seperti lain aku mencari.
mereka pun hanya manusia..tetapi kenapa sukar mengerti.
datang dan pergi dikatakn lumrah..
mengapa hati yg dicalar tiada istilah?

mencari bukan yg sempurna,
ada apa yg sempurna di dunia dan macam mana yg dikira sempurna?
hati org mana dapat baca..
hati org sentiasa berubah..
hari ini bisikkan kata2 indah hanya untukku yg dijanjikn..
mengapa esok harinya..
tangan perempuan lain digengamnya erat..
hidup membuatku tahu..
bahawa semakin tinggi harapan..
semakin sakit terasa hati apabila ia punah..
aku berhenti berharap..
tp xpnah berhenti mencari..
setiap yg datang..
aku tahu akan pergi..
menghalang?penat.malas.
biar saja ia pergi..pasti..akan ada yg lebih baik..
kata org..
aku hanya hawa yg boleh dipungut dimana jalan saja..
bagi aku..
org tu hawa yg pasti seksa didera di akhirat..
dayus!
pasti aku diam sahaja..
untuk apa bertekak dgn org yg bersifat binatang,
mempunyai otak tnpa akal fikiran..
simpati..
untukku pada mu.
menjatuhkn org lain untuk merasa hebat.
air liur aku tidak pantas dibazirkn untuk org seperti kamu..
adam..
kamu menggangap aku boneka..
tnpa hati dan perasaan..
maka..
bg ku..
kau hanya mainan..
yg harus dibuang byla dh rosak..
xberbaloi untuk dibaiki..
dunia ini tidak pernah akan adil..
jadi pantaskah?kita..manusia mengadili org laen?
penat..lelah menjadi mangsa..
bg ruang aku berkuasa..
biar kau tahu..
aku pun sama..
boleh memberi dan mengambil...

No comments:

Post a Comment