Monday, July 27, 2009

Bangunkan aku, aku ingin bernafas.






Lelah terpaku mencari erti,
pergorbanan solah tiada pengakhir,
Luluh terhapus semangat diri,
menanti penamat yang semakin meminggir.
terkapai kapai menyambut bayang samar,
yang membuatku sepi terdampar.

Dengarkah kau?
Mengerti kah kau?

Menyanjungimu membuat diri kecewa,
hambar perit terdiam diri merana,
Menari keriangan mentertawakan diri,
terasa seperti badut menangis sendiri.

Pedulikah kau?
Berusahakah kau?

Atau aku sendiri?
terkurung dalam kegelapan.

Kerna aku pastinya tak mampu,
bergelak tawa membiar smua tertipu,
aku tak sanggup lagi,
smua mimpi mimpiku hanyalah ngeri,
aku xterdaya,
aku penat,
mengeluh sendiri.
menangis sendiri.
menyalahkan diri.

kerna bukan salah aku,
ingin saja aku lepaskan smua,
tapi aku xterdaya.
biarpun aku mahu..

aku tak terdaya.
Mengertikah kau?

No comments:

Post a Comment